jueves, 17 de diciembre de 2015

O poder de construir teorias

Todo investigador ten o poder de construir teorias, é o seu ideal alcanzable ainda que esixente.



Nestes momentos, faise indispensable asumir a tarefa de construír teorías como parte da nosa vida académica e profesional. É innegable que este desafío parécenos irrealizable; e ademais, desencadea unha serie de dúbidas con respecto á capacidade intelectual, a imposibilidad de logralo e outras ideas negativas que se aglutinan na nosa mente, só para distanciarnos da experiencia de iniciar o proceso de construción de teoría. Con todo; hai un punto onde nos esiximos de xeito natural e espontánea, obviar toda dúbida e enrumbar nosas ideas cara a un proxecto de investigación.

Todo aquel que se responsabiliza e sencillamente comprométese coa produción e xestión do coñecemento, de igual forma esíxese incursionar na construción de teorías e máis adiante apaixónase por desenvolver exitosamente tal iniciativa. Haberá outros casos nos que o investigador debe construír teoría para levar a cabo un proxecto de investigación para a obtención dun grado académico; indistintamente, a construción de teorías involucra dous procesos, o psicolóxico-cognitivo e o lóxico-metodológico. Quere dicir, que o intelecto e en particular o noso talento intelectual fan posible a prosecución da construción de teorías. O éxito anticipado entón, dependerá da confianza, do poder e a enerxía psicolóxica interna que cada investigador utilice para dirixir e alimentar o seu proxecto.

Dado a esta capacidade intelectual e o recoñecemento dela como o potencial humano co que todos contamos, podemos dar resposta progresivamente, aos obxectivos fundamentais da investigación científica; a explicación e a predicción. Durante o proceso de construción de teorías, o noso intelecto permítenos comprender, explicar, predecir, e operar con respecto aos fenómenos observados e as relacións entre eles. De igual modo, desencadéase un proceso que implica reconsiderar, cuestionar e retar toda suposición subyacente; noutras palabras, maniféstase o noso pensamento crítico.

Agora, xa estamos dispostos e convencidos a construír teorías, con todo, outras ideas pouco constructivas comezan a xurdir? e como comezo?. que necesito? neste preciso momento tomamos as rendas cunha aptitude serena e activa. O mellor é iniciar cun plan de acción persoal que conteña os seguintes elementos de poder, preparación, organización, dedicación, avaliación e replanteamiento; estas son as estratexias da aprendizaxe con PODER, para alcanzar o éxito na universidade e na vida propostas por Robert Feldman.

Vale a pena adaptar ao noso plan persoal para a construción de teorías, unha estratexia que nos axude a orientar satisfactoriamente este proceso. A preparación incluirá a procura de todo aquel material de lectura necesario para discernir, interpretar, discutir e dilucidar os coñecementos que se teñen e os que haxa que complementar en referencia ao que é unha teoría, o seu papel e importancia no acontecer científico, os criterios para evaluar unha teoría, en que se fundamenta unha teoría desde o punto de vista filosófico e epistemológico para chegar a converterse nunha teoría científica. É dicir, o proceso inicia coa tarefa responsable de nutrir os coñecementos con base aos autores de teorías que por fortuna son moitos, e cuxa literatura está dispoñible en todas as fontes ás que teñamos acceso.

Todo aspecto que abra unha interrogante no noso intelecto debe ser revisado e estudado, non deben quedar brechas de coñecemento, pois máis adiante serán obstáculos no proceso. A organización implica o material de lectura, as ideas que vaian xurdindo en torno ao proceso de construción de teorías, os pensamentos creativos e o tempo; debido a que ?o noso desembolso máis custoso é o tempo?, en palabras de Teosfrato; utilice os recursos que considere para administralo, poden ser listas diarias de tarefas, calendarios, axendas ou o que lle facilite este paso no seu plan de poder construír teorías.

O seguinte paso é a dedicación, si xa preparamos o necesario e organizamos inclusive o tempo, é o momento de seguir os horarios seleccionados e dedicarse a ler, escribir, pensar, discutir, interactuar co seu material de estudo e lectura, cos seus amigos que están construíndo teorías e consigo mesmo que está descubrindo ese potencial intelectual para desenvolver este ideal. A avaliación, pode darse logo dos tres pasos anteriores, en forma de rexistro dos avances alcanzados, os logros obtidos; e en función do desenvolvemento do seu plan, evalúa todo o que realizaches, o tempo que investiches e somete a xuízo a túa participación e responsabilidade con todo iso. Con todo, a avaliación pode darse cando se estime necesario.

O replanteamiento, neste paso reflexiónase sobre o estilo persoal de desenvolver todo o plan, sobre a administración do tempo, os logros alcanzados e a satisfacción persoal con todo o suscitado e alcanzado. Neste punto, determinamos o que prevalece nos nosos intereses, facer menos, pero facelo ben, que facer máis pero mal, é dicir sen producir nada. A única persoa que coñece as súas limitacións é un mesmo e a única persoa que pode superalas é un mesmo. En todo caso, suxírase e reformúlese o seu plan, isto será un punto ao seu favor, pois non ten que seguir o plan doutra persoa, senón o que vostede decida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario